Ex-echtgenoten moeten de kosten voor de uitvaart betalen?

Als ik google zie ik een website waar staat dat ex-echtgenoten ook verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de kosten van de uitvaart van hun ex-partner (als er verder niemand is). Ik heb hier nog nooit van gehoord is er wellicht iemand dit hier ervaring mee heeft?

Toegevoegd na 43 minuten:
Hoe kan een ex echtgenoot een erfgenaam zijn? Je kan toch niet erven van je ex partner juist omdat je gescheiden bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (2)

Vzv ik weet zijn de erfgenamen hiervoor aansprakelijk.
Dus als die ex een erfgenaam is (bij gebrek aan een ander) zal die inderdaad ook de uitvaart (uit de erfenis) moeten ophoesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gescheiden bent kun je als ex niet opdraaien voor de uitvaart van de andere overleden ex.
Volgens de wet draaien de erfgenamen hier voor op. Als er geen testament is, kan de overlevende ex geen erfgenaam zijn. Als er wel een testament is zou daarin de ex als erfgenaam kunnen worden benoemd en dan ligt de zaak dus anders. Overigens hoef je een erfenis niet te accepteren. Dit dien je via de rechter te regelen.