Welke soort Nepeta heb ik? (zie extra uitleg+ afbeelding)

Extra uitleg:

Ik heb nepeta gekocht maar de officiele naam stond er niet bij en ik wil ook wel graag weten hoe groot deze word.
het is een 1 jarige plant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is helemaal geen Nepeta, maar een bontbladig hondsdraf, dus winterhard, leuk als hangplant in een grote pot, voor zon en schaduw.

Toegevoegd na 12 minuten:
Nog even zijn mooie naam: Glechoma hederacea 'Variegata'
In de meeste winters ook nog wintergroen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Op de foto een van de velen soorten Nepeta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Inderdaad, hij kwam me al zo bekend voor! Glechoma hederacea 'Variegata'.
Amadea
12 jaar geleden
Nou, een bouwmarkt. Zo te zien weten ze toch het verschil tussen een kat en een hond niet! ;- )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amedea helemaal goed, zaten tegelijk te typen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, Hornbach.
Amadea
12 jaar geleden
Dezelfde foto staat op een Franse plantensite toch echt bij Glechoma, en de vraag welke soort is reeds beantwoord!
http://www.domangepatrick.com/galeries/7588-les-boutures-de-plantes-a-massif/35493.html#miniimage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loveAllAnima, er staan inderdaad grote fouten op die site.
het woord Nepeta en kattenkruid had daar niet bij moeten staan, logisch dat het voor jouw zo verwarrend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wellicht dat er katten zijn die ook van hondsdraf houden? plusje van mij. Het is duidelijk bonte hondsdraf. leuk plantje trouwens. Erg geschikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker erg leuk, enkele jaren terug heb ik de gewone wilde hondsdraf in een grote hangpot geplant, in de schaduw, het werd een schitterende groene hangplant van wel 1.50 m.
lang.
Geprikt door brandnetels, dan wat hondsdraf blaadjes er over wrijven en weg is de jeuk.
De bonte vorm heb ik tussen mijn vaste planten staan, erg leuk nu, overal die mooie bonte blaadjes tussen door.